ДІБРІВСЬКА
ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНЯ
ЖУРНАЛ УЧНІВСЬКОГО
КОЛЕКТИВУ
«ЖУК»
ЛЮТИЙ 2019
ШКІЛЬНІ НОВИНИ
Зустріч із випускниками
Так скоро
промайнули роки,
Немало води утекло,
Але в
серці залишилось
Незгасиме шкільне
тепло.
Швидко плине час… Змінюються події,
люди, але залишаються незмінними традиції. Саме такою гарною, доброю традицією
в нашій школі є проведення свята-зустрічі з випускниками минулих років. Зустріч
із дитинством, зі шкільними роками - це приємні спогади про школу, вчителів,однокласників
...У
різні куточки світу закинула їх доля. Все рідше вони мають змогу спілкуватись
один з одним. Та є в календарі день, коли злітаються випускники із різних куточків
землі до своєї рідної школи. Так,
22 лютого 2014 року в Дібрівській загальноосвітній школі відбулася зустріч із випускниками минулих
років. Завжди хочеться повернутися у шкільні роки, де ти був
маленьким і безтурботним, де було цікаво, де щодня із захопленням дізнавався
щось нове. Приємно через 5, 10, 15, 20, 25, 30 і навіть 40 років прийти у свій
клас та сісти за свою парту.
Серед
гостей - випускників нашої школи - лікарі і вчителі, юристи і бухгалтери, продавці
і перукарі, будівельники і водії... Не можна не пишатися і не вклонятися перед
тими випускниками, які знайшли своє місце в житті, стали добрими спеціалістами
і шанованими людьми.
Для
гостей святкового вечора була підготована цікава програма учнями школи. Музичні вітання готували: Руслана Мельникович, учениця 9-Б класу « Батьки
мої», Владислав Червінський «Вчителька». Білан Роман учень 10 класу виступив з
гуморесками. Також на свято завітав аматорський колектив села Дібрівськ, який
подарував гостям музичні вітання.
Програму
вечора сторінку за сторінкою «гортали» привітні ведучі Жанна Василівна і
Валентина Миколаївна, учні школи. Були проведені конкурси випускникам школи. Атмосфера
була невимушена, по-домашньому тепла. Минулорічні випускники дякували вчителям,
які вели їх барвистими стежками, країною знань у незвіданий світ.
Життя - наче
потяг. Зупинка під назвою "Школа", а далі - у кожного свій маршрут,
свої життєві далі і зупинки, свої пасажири, свої болі й тривоги, радощі й
успіхи, та в усіх випускників школи була спільна зупинка. І хоч немає станції,
де приймають у минуле поїзди, та на зупинці під назвою «Школа»
завжди їм раді.
...Щорічно від шкільного берега дитинства під парусом
надії у далеку дорогу життя вирушають випускники школи. Дуже швидко плине час.
Школа, навчання в ній поволі й безповоротно відпливає у минуле. І чим довшою
буде відстань, тим чарівнішими й милішими серцю здаватимуться її обриси...
Підготувала Смаглюк Наталія
Василівна учениця 8-А класу
Кожна школа без сумнівів багата на таланти!
Хто танцює, хто співає, а хто пише вірші, або малює! Праця талановитих учнів не
може лишитись не поміченою.
Голонасінні
Мене з дитинства научали,
Любити всі рослини.
А я не слухалала й казала,
Навіщо це мені.
Одного разу я зустріла,
Здавалось дивнії рослини,
І тільки потім зрозуміла,
Що то голонасінні.
Голонасінні потрібні нам в
житті,
Вони є скрізь і всюди. Адже
це легені нашої землі,
І дихання полегшують людям.
Мерзін
Ілона 8 – Б клас
Кедр
В холодній та дикій північній пустині,
Де бурям і впину нема,
Там кедр одинокий на
гірній вершині,
Обсипаний снігом дріма.
І бачить у сні він далеку країну,
Де сонечко сходить
ясне,
Сумна й одинока на цілу долину,
Там пишная пальма росте.
Смаглюк
Ріта 8-А клас
ОЧІ ЛЮБЛЯТЬ ДОГЛЯД
Хвороби очей нині дуже
поширені. Практично кожна людина, яка досягла 50-річного віку, скаржиться на
проблеми із зором. Нажаль, різноманітні патології зору часто спостерігаються і
серед людей молодшого віку. У багатьох випадках пацієнти з хворобами зору
потребують лікування у фахівця – лікаря-окуліста. Стан зору можна значно
поліпшити із допомогою фітотерапії, а також запобігти виникненню очних хвороб.
Отже,
пропонуємо вам корисну інформацію про найпоширеніші захворювання очей та
способи їх лікування з допомогою рослин. Блефарит,
або запалення країв повік, може бути спричинений інфекційними та
інфекційно-алергійними захворюваннями, гіповітамінозом, глистяними інвазіями та
хворобами травного тракту. Основними
симптомами блефариту є почервоніння, потовщення країв повік, постійний свербіж,
а інколи (за деяких форм) виділення маслянистого секрету під час натискування
на хрящ краю повік. Гемералопія есенційна (куряча сліпота) характеризується розладом сутінкового
зору, часто зумовлена гіповітамінозом А, В2,РР. Глаукома –
хронічне запалення очей у разі якого підвищується внутрішньоочний тиск.
Розвиток хвороби спричинюють склероз судин ока, психічні травми, тривале
нервове напруження тощо. Основні ознаки хвороби в гострій формі: веселкові
кола, що з`являються навколо джерела світла, погіршення зору, напади болю в
очах та голові, загальна слабість, у разі хронічної форми – поступове зниження
зору, звуження поля зору, іноді біль в очах. У всіх цих випадках внутрішньо
очний тиск підвищений. Кон`юктивіт – запалення
слизової оболонки ока. Розвиток хвороби спричинюють охолодження, перегрівання,
різке світло, пил, дим, порушення обміну речовин, хронічні хвороби носа,
травного тракту тощо. Спостерігається печія та різь в очах, почервоніння та
набряк повік, сльозотеча. Часто причиною хвороби є алергія, спричинена
продуктами харчування, ліками адо зумовлена цвітінням рослин.
Катаракта
– помутніння кришталика ока. Захворювання можуть спричиняти травми ока, очні
хвороби, порушення діяльності пара щитоподібної залози, цукровий діабет, інші
захворювання, зумовлені ендокринними порушеннями.
Підготувала
вчитель біології Людмила Миколаївна
ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ,
ЩО... ... у стародавніх римлян слово “ канікула” означало
“собачка”. А у нас, як відомо, канікулами називається перерва в заняттях. Чи не
дивно? Виявляється, що ні. Зоря в сузір’ї великого Пса - Сіріус - у південних
країнах найяскравіша від 22 липня до 23 серпня. У цей час там, у тих південних
країнах, особлива спека. Це викликало потребу зробити перерву в навчанні. У
латинській мові така перерва не мала спеціальної назви, а у нас вона
пов’язується із згаданим терміном - канікулами. ... слово «журнал» утворене від французького слова “жур”
- “день”. На столі в учителя журнал. Не шукайте родичів цього слова серед
український слів, бо воно запозичене. Отже, виходить, що журнал - це щоденник,
у якому щодня записуються добрі й не дуже добрі діла школярів. За хорошу оцінку
дома похвалять, за погану - перепаде від батьків. Та вже ж не так, як у
Голандії. Там уведено спеціальний податок, який сплачують батьки, якщо їхній
учень погано вчиться. ... слово «школа» було ще у давньоруській мові. Перший
запис про школу датується 1388 р. Очевидно,
це слово має грецьке походження. У давньогрецькій мові, правда, буквальне
значення слова “схоле” було спочатку іншим : “затримка”, потім - “знання у
вільний час” , далі “читання”, згодом “лекція”, а пізніше - сучасне: “школа”. У
Давній Греції школи з’явилися у VІ ст. до н.е., у них навчалися хлопчики з вільних родин.
Діти зразу йшли до школи, в якій навчали писати, читати, рахувати. В інших
школах учні вивчали співи, музику, поезію. А тоді вже записувалися до шкіл, де
здійснювалося фізичне виховання і загартування: тут готували майбутніх воїнів.
Усі школи Давньої Греції були приватними. У Київській Русі перші школи
з’явилися у Х ст. У часи середньовіччя наша школа була багатоступеневою :
спочатку елементарна школа, потім граматична, а потому - школа риторів. Училися
в школах тільки діти привілейованих верств. ... слово
«коридор» недарма має спільний корінь зі словом корира Обидва слова походять від латинського куррере - “бігати”.
Та слід пам’ятати, що в сучасній школі для бігу та інших фізичних вправ є
спортивні зали. ...
найдавніші розділові знаки - кома і крапка. Вони з’явилися у друкованих книгах
ХVІ ст. …кома
- слово з латинської мови; воно мало значення: кую, б’ю, відсікаю, відрубую. …крапка
- це буквальний переклад латинського слова пунктум. Це слово дало такі назви:
пункт, пунктуація, пунктир, пунктуальний.
ДЕНЬ
РІДНОЇ МОВИ
21
лютого представники всіх націй і народностей можуть відзначати Міжнародний день
рідної мови. Це свято було проголошене на Генеральній конференції ЮНЕСКО, яка
відбулася 17 листопада 1999 року. Мова - це найбільший скарб
народу. Це саме той інструмент, який єднає людей однієї нації, робить їх єдиним
цілим.
Мова - втiлення думки. Що багатша думка, то багатша мова.
Любiмо ïï, вивчаймо ïï, розвиваймо ïï! Борiмося за красу мови, за правильнiсть
мови, за приступнiсть мови, за багатство мови...
Максим
Рильський
Рідна мова
Мово люба,
хто вас забуває,
Той на серці все це важко переймає, Мово
українська хто ж тебе забув,
Той на Батьківщині рідній же не був.
Як тебе нам
мово, лагідно назвати, Слово українське чи
просто плекати.
Мово солов’їна, мово колискова,
Рідного народу і моїх батьків.
Солов’їну, барвінкову,ніжну,
лагідну, як мак
Всі слова на різний смак.
Бо вона ніби подих весни, Рідним
словом теплом огорни.
Вона як
ніжна пісня колискова,
Гордо лине з вуст твоїх.
Це
мова наче пташка світанкова,
Що гордо лине у політ.
Бережіть її,
плекайте,
Будьте з нею
повсякчас.
Бо вона єдина, так як мати,
Мова кожного із нас.
Ковтунович Єва 8-А клас
ЕКОЛОГІЯ ЖИТТЯ
Як птахи
орієнтуються в польоті? Я думаю,
багатьом цікаво, як же птахам вдається без карт пролітати тисячі кілометрів і
безпомилково потрапляти в призначений пункт. Виявляється, для орієнтації птахи
використовують «вбудовані» матір'ю-природою феромагніти, за допомогою яких вони
орієнтуються по магнітних полях планети. Крім того голуби, наприклад, здатні
запам'ятовувати прикметні особливості на землі, по яких і орієнтуються.
Підготувала
Кузло Марія 8-а клас
ЕКОЛОГІЧННІСТЬ ЕЛЕКТРОННИХ КНИГ
Сьогодні провідні
компанії світу, піклуючись про екологію, відмовляються від «паперової
залежності» і беруть на озброєння цифрові технології. Електронні книги стають
популярнішими з кожним днем. За деякими даними, щасливим власником електронної
книги або планшета в США є кожен четвертий, серед студентів коледжів – кожен
третій. Електронна література настільки зручна та вигідна, що деякі аналітики
передрікають витіснення нею літератури паперової. Проте чи така вона
екологічна, як нам хотілося б думати? Крім того, зі зростанням попиту на
електронні та паперові книги зростає і кількість матеріалів, які витрачаються
на їх виробництво, транспортування та зберігання. Зрозуміло,
що технології не стоять на місці, і процес переходу на цифру не можна повернути
назад. Проте виробникам варто було б задуматись про те, щоб або зосередитись на
розробці нових, більш «зелених» рідерів, або екологізувати процес створення
паперової продукції (наприклад, активно використовувати вторинні матеріали). Що
стосується нинішнього стану речей, то ми просто додаємо нові проблеми до
старих.
Що можуть зробити читачі? Варіантів багато. Можна купувати книги,
надруковані на переробленому папері; обмінюватись ними з друзями; завести
абонемент в найближчій бібліотеці. Якщо ж доступної літератури стає недостатньо
(а завзятим читачам її завжди мало), без електронного пристрою не обійтись. Але
й тут можна вибирати – так, купувати планшет, щоб читати на ньому книги,
безглуздо – з тим же успіхом можна псувати очі перед домашнім монітором, а
енергії він споживає куди більше рідера.
І нарешті, що б ви
не вибрали – пам'ятайте, що електронні пристрої дуже погано «перетравлюються»
природою. Не поспішайте їх викидати! Не намагайтесь встигнути за розвитком
технологій, купуючи все нові моделі. Використовуйте пристрої «до упору», а якщо
спокуса занадто велика, постарайтесь віддати або продати старий рідер тому, хто
буде його використовувати. Простіше кажучи, ви ж не будете купувати нове
видання, аналогічне наявному, тільки тому, що вам сподобалась його обкладинка?
Так чому ми намагаємось вчинити так з пристроєм, з екологічної точки зору
рівним п'ятдесяти книгам, разом узятим?
Підготувала
Смаглюк Наталія Валентинівна 8-А клас
На початку уроку учні поступово входять в робочий стан,
що займає на першому уроці 10 хвилин, а на усіх наступних по 5. Тривалість
стійкого робочого стану залежить від віку: в учнів початкових класів - 15-20
хвилин, в учнів середнього шкільного віку - 25-30 хвилин, а у старшокласників -
30-35.
Тому
на початку будь-якого уроку вчитель повинен "активізувати учнів",
досягнути концентрації їх уваги на заняттях. Середину уроку приділяють
найголовнішому -поясненні нового матеріалу чи опитуванні. І остання частина
уроку - заключна . Тут учні закріплюють новий матеріал та отримують домашнє
завдання.
Найбільш
раціональними є перерви тривалістю 10-15 хв. Адже за 5 хвилин учень не встигне
відпочити, а через 25-30 не зможе швидко пристосуватися до праці. Щоб максимально відпочити на перерві, треба:
1) Активно РУХАТИСЯ (але
треба знати міру).
2) ПРОВІТРЮВАТИ класне приміщення, щоб підготувати його до наступного
уроку.
3) Бажано знаходитися на СВІЖОМУ повітрі (наприклад, на пришкільному майданчику).
Підготувала Смаглюк Ольга 8-А клас
СТОРІНКА ВІДПОЧИНКУ
Друзі! Чи
любите ви розгадувати кросворди, головоломки та ребуси? Сьогодні ми з вами
пограємо в хованки і спробуємо відшукати тваринок на картинах відомого
каліфорнійського художника Стівена Гарднера. А заодно й перевіримо, хто з нас
найуважніший та найпильніший. Згода?
Картини Стівена цікаві та привабливі. Кожна його робота приховує значно
більше звірят, аніж здається на перший погляд. Ну ж бо, хто з нас першим їх
відшукає?!
Цей малюнок
приховує 11 панд.
12 поважних тигрів оселилися в
цьому зображенні.
Підготувала Ребдеу Анастасія 8-
А клас
ВЕСЕЛА СТОРІНКА
Йде по шкільному коридорі
учень, вертить у руках запальничку. Назустріч йому - вчитель ОБЖ:
- Я тебе
відучу курити, паразит!
- Іван Иванич, слово честі, я
не курю!
- А навіщо тоді тобі
запальничка?
- А я підпалюю петарди і кидаю
їх у кабінет хімії.
- А... Тоді вибач!
****
Вчитель піймав у школі
учня, що грав у карти, і віддер
його за уші
-Ти знаєш, за що я тебе
покарав? - запитав вчитель.
- Знаю. Я неправильно пішов
коpолем.
****
Вчитель запитує:
- Твій піджак з чого зшитий?
- З сукна.
- Вірно, а з чого виробляються
сукно?
- З шерсті.
- Молодець! А вовну хто дає?
- Вівці
- Умниця! Виходить, яке тварина
дала тобі піджак?
- Тато.
Підготувала Червінська Катерина
8- А клас
Ребус - загадка, в якій слова, що
розгадуються, зображено у вигляді комбінації малюнків з літерами та іншими
знаками. Слово "ребус" латинського походження (лат. rebus, за
допомогою речей, "Non verbis sed rebus" - "Не словами, а за
допомогою речей"). Зародився ребус у Франції в XV столітті, а перший
друкований збірник ребусів був виданий у Франції в 1582 році, складений він був
Этьеном Табуро.
Ребуси дуже корисні для розвитку мислення дітей, розвитку кмітливості та
логіки. До того ж ребус користується популярністю, будучи одним із самих
популярни ігор. Це гарне дитяче захоплення, що приносить користь і задоволення.
Підготувала
Смаглюк Ріта 8-А клас
ЛОГІЧНІ ЗАГАДКИ
В
12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе всього 2 людей, від
поверху до поверху кількість мешканців збільшується вдвічі. На якому поверсі в
цьому будинку частіше інших натискається кнопка виклику ліфта?
Василю,
Петру, Семену і їхнім дружинам Наталії, Ірині, Ганні разом 151 рік. Кожен
чоловік старше своєї дружини на 5 років. Василь на 1 рік старше Ірини. Наталії
й Василю разом 48 років, Семену й Наталії разом 52 роки. Хто на кому одружений,
скільки кому років? (Вік повинен бути виражений в цілих числах.)
В
одну склянку налито вино, а в іншу - таку ж кількість води. Зі склянки з вином
беруть чайну ложку вина й переливають її в склянку з водою. Потім, добре
перемішавши вміст склянки з водою, беруть чайну ложку розчину і переливають її
назад у склянку з вином. Чого при цьому виявляється більше - вина у воді або
води у вині?
Якщо
рівно опівночі іде дощ, то чи можно вважати, що через 72 години буде сонячна
погода?
Коли
чорній кішці легше за все потрапити у дім?
Яке
колесо не крутиться при правому повороті?
Людина
потрапила під дощ, і йому ніде і нічим було укритись. Додому він прийшов весь
мокрий, але не одна волосина на його голові не промокла. Чому?
Скільки
місяців у році мають 28 днів?
Чи
може страус назвати себе птицею?
Відповіді: - На першому; - Василь (26) -
Ганна (21); Петро (27) - Наталія (22); Семен (30) - Ірина (25); - одинаково; - Ні,
- через 72 години знову буде 12 година ночі; - коли двері відчинені; - запасне;
- лисий; - усі; - Ні: він
же не вміє говорити.
Немає коментарів:
Дописати коментар